7/01/2013

Breakfast ( makan pagi)

What time is breakfast? Jam berapa waktu makan siang?
it's served at seven o'clock. Makan pagi dihidangkan pada pukul 7.00
come to breakfast ! Silahkan makan pagi.
Breakfast is ready ! Sarapan pagi sudah siap !
Have you had our breakfast ? Sudahkah tuan sarapan pagi?
No, i haven't had it yet.Tidak, saya belum makan pagi.
Will you have breakfast with me? Maukah anda sarapan pagi bersama saya?
Thank you, let's go. Terima kasih, mari.
Do you take coffee or tea? Tuan suka kopi atau teh?
i prefer coffee. Aku lebih suka kopi.
Do you take sugar and milk? Tuan pakai gula dan susu?
I take sugar, but not milk. Saya pakai gula, tapi tanpa susu.
Could i have a hard-boiled or soft-boiled egg for breakfast? bolehkah saya minta telur rebus yang masak atau setengah rebus?
I'm sorry, we have scrmbled eggs only. Maafkan saya, saya hanya punya telur dadar.

Breakfast ( makan pagi)

No comments:

Post a Comment