7/04/2013

short answer (Jawaban Ringkas)

SHORT ANSWER ---> English to Indonesian
Is that so? Demikiankah?
Really? Benarkah?
You don't say so ! Anda jangan bicara seperti itu !
Just so. Tepat begitu.
Indeed? Benarkah
Without doubt ! Tanpa ragu-ragu !
She's right. dia benar.
We quite agree. Kita sangat setuju.
That's clear. Itu sudah cukup jelas.
In any case. Bagaimana juga.
At any rate .Bagaimanapun juga.
By all means. Itu memang benar.
That's hard to tell. Sulit mengatakannya.
By no means ! tidak pasti !
Not in the least ! sekali-kali jangan !
I'm not quite certain. saya tidak begitu pasti.
I should say so. Saya akan mengatakan demikian.
Quite possible. Agaknya begitu.
Certainly not ! tentu tidak !
You see ? Anda mengerti?
Look here ! Coba dengarkanlah/ Lihatlah !
No one believe that ! tidak seorangpun mempercayai itu !
Don't be silly ! Jangan berlagak begitu !
Don't worry ! Jangan khawatir !
That's wont be ! Itu tak bisa terjadi !
I see! saya mengerti !
I got it ! Saya mengerti !
I don't mind ! saya tak keberatan !
Take it easy ! Tenang sajalah !
Not a bit ! Sedikitpun tidak !
Just relax ! Tenang-tenang sajalah !
That's obvious ! itu sudah jelas !
Everything is O.K. ! Semuanya beres !
Nothing to doubt ! Tak ada sesuatu yang diragukan !
Keep your eye on him ! Awasi dia !
Be frank, my friend ! Terus terang saja, kawan !
Don't exaggerate ! jangan berlebih-lebihan !
Calm yourself ! tenangkanlah dirimu !
Keep up your spirit ! Jangan putus asa/tetap semangat !
Never stop trying ! Jangan pernah berhenti mencoba !
Keep going ! Jalanlah terus !
Get Rid of him ! jauhilah dia !
Keep him talking ! Biarkanlah dia berbicara terus !
Point your own nose ! Tunjuklah diri anda sendiri !
Are you persuading me ? Anda membujuk saya ?
I can;t point it out ! saya tidak dapat menunjuknya.



No comments:

Post a Comment