4/20/2013

Expressing Thanks (Mengucapkan Terima Kasih)


Thanks ! Terima kasih !
Thanks a lot ! Terima kasih banyak !
Thanks you very much ! Terima kasih sebanyak-banyaknya !
Many Thanks for your kindness ! Terima kasih banyak atas kebaikan hati tuan !
Thank you so much ! Terima kasih banyak !
You are very kind ! Anda sangat baik hati !
I'm grateful to you. Saya berterima kasih terhadap anda.
I shall never be able to reply you. Saya tak akan mampu membalas tuan.
I'm greatly indebted to you. Saya sangat berhutang budi kepada anda.
What can i do for you in return? Apa yang bisa saya lakukan untuk membalas anda ?
I should feel hurt if you'd defuse my offer. saya akan merasa tersinggung jika anda menolak tawaran saya.
You will distress me if you refuse. Anda akan mengecewakan saya jika anda tak menerimanya.
Your invitation is gratefully accepted. Unda anda diterima dengan sangat gembira.
Your help was most timely. Pertolongan anda tepat pada waktunya.
You must not think i'm ungrateful. Janganlah anda berpikir bahwa saya tidak berterima kasih.
I don;t know what should i have done without your help. Aku tidak tahu apa yang harus kulakukan tanpa bantuan anda.
Thanks heaven. Alhamdulillah.
Thanks the same. Terima kasih sebanyak-banyaknya.
You're too good to me. Kamu terlalu baik kepada saya.
Thanks a million. Banyak-banyak terima kasih.
I'll keep your kindness in mind. Saya akan mengingat kebaikan hati anda.


                           

No comments:

Post a Comment