4/18/2013

On Conversation (Perihal Percakapan)


I have something to tell you.  Ada seuatu yang akan kuberitahukan kepadamu.
I've nothing to tell you. Tak ada sesuatu yang hendak kubicarakan denganmu.
Do you mean the earnest ?Apakah anda maksudkan itu dengan sungguh-sungguh.
You know what i mean ? Apakah kamu tahu apa yang saya maksudkan ?
No it isn't that what i mean ? Bukan itu yang saya maksudkan.
What are you going to say ? Apa yang hendak anda katakan?
What are you going to tell me? Apa yang hendak kamu ceritakn kepadaku?
What i must  tell you? Apa yang harus kukatakan kepadamu?
I have not the fainted idea. Aku tak punya pendapat sedikitpun.
Are you sure? Apakah kamu yakin?
That's quite true. Itu memang benar
All right, we'll go. baiklah, kita akan pergi.
Very likely. Sangat mungkin.
Perhaps no. Barangkali tidak.
I don't think so. Aku tidak berpikir begitu.
It doesn't matter. Itu tak mengapa.
Never Mind. Tak mengapa.
Don't bother. Jangan cemas.
Don't mention it. Ah, itu bukan apa-apa./ sama-sama.
You're welcome. Terima kasih kembali
Don't let a trifle like that worry you. jangan biarkan soal sekecil itu mengecewakan anda.
It's all the same to me. Bagi saya semua itu sama aja.
It doesn't make any difference to me. Bagi saya tak ada bedanya.

No comments:

Post a Comment