4/15/2013

Introduction (Perkenalan)

May i introduce myself ?   Bolehkah saya memperkenalkan diri saya?
let me to introduce my self to you, my name is...  Perkenankanlah saya memperkenalkan diri saya kepada anda, nama saya...
I'm so glad to meet you. saya sangat gembira bertemu anda.
I'm glad to make your acquaintance    saya bergembira berkenalan dengan anda.
Let me introduce Mr.x to you.   Perkenankanlah saya memperkenalkan tuan X kepada anda.                                                                     
Did you ever meet Mr.X ?  Pernahkan anda bertemu Tuan X ?
I don;t think we have met before.     saya pikir kita belum pernah bertemu sebelumnya.
May i introduce my friend?  Bolehkah saya memperkenalkan teman saya?
This is Mr. X  whom i spoke to you the other day.  Ini adalah tuan X yang saya bicarakan tempo hari.
Would you like to meet Mr. X ?   Sudikah anda bertemu tuan X ?
I have met her/him before.  saya sudah bertemu dengan dia sebelumnya.
Don't introduce me to him, i don't wish to meet him.  Jangan perkenalkan saya kepada dia, saya tidak ingin bertemu dia.
Are you staying in Jakarta long?  Apakah anda lama tinggal di jakarta?
That depends partly on my work.   Itu tergantung pekerjaan saya.
May i take you home?  Bolehkah aku mengantar anda pulang?
i should be delighted.     Saya akan sangat senang.
You are Miss. A, i sure.    Saudari adalah nona A, saya yakin.
Ask  Mr. X to come in  here, please.   Persilahkan Tuan X masuk kemari.
Won't you come in.   Silahkan masuk.
Won't you sit down.   Silahkan duduk.
Sit down please.  Silahkan duduk.
Please take Mr. X into my room. Silahkan antarkan tuan X ke ruangan saya.


No comments:

Post a Comment